Zomaar een veeboer

13 maart 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

fullsizeoutput_8803

Van de speedboot stappen we moeiteloos over in de landrover van een (alweer0 allervriendelijkste gids, die ons een indruk gaat geven over de omvang van 30.000 acres aan boerengrond. Dat komt neer op ruim 120 vierkante kilometers. We rijden vier uur rond in misschien tien procent van deze farm.

De boer bezit niet alleen schapen, maar ook herten en koeien. Alle drie de soorten verlaten het bedrijf op enige tijd als vlees. Alleen de schapen leveren ook nog wat op tijdens hun leven: wol. Alle beesten zijn vrij zich te bewegen binnen hun afgebakend terrein (van vele vierkante kilometers). Geen schaap komt in het gebied van herten of koeien en omgekeerd.

De rit op zich is een kermisattractie van hoog niveau. Reuzenrad, achtbaan. katapult, vrije val en bungee jumpen is vanaf nu voor watjes.Tussen de ijzingwekkende afdalingen en net niet loodrechte klimmingen door mogen we schapen en twee alpacas verantwoorde snoepjes toestoppen. Zelf mochten we snoepen van zuivere honing van bijzondere aard. Jullie kunnen het ook proeven, want we nemen een pot van dat wereldberoemde goedje mee naar huis.

fullsizeoutput_8807

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Magda:
    16 maart 2018
    Ben je goud aan het zoeken Lo?
    Hoeveel graden is het daar?
    Leuke reis.
  2. Loes en Piet:
    17 maart 2018
    Is natuurlijk allemaal weergroots en ruimtelijk,lulli zijn wel ongeschonden uit de rollercoaster gekomen😂
  3. Boudewijn Bouwense:
    17 maart 2018
    Ben wel benieuwd of jullie vinden dat met de AWD beter reizen is dan met de camper.
  4. Lo:
    18 maart 2018
    Nee, hoor, Magda. Goud zoeken is onbegonnen werk. Wat ik hier doe kun je lezen als je op de foto klikt. Helaas gaat dat niet bij alle foto's op. Ik heb ze wel bijschriften gemaakt, maar soms verdwijnen ze plotseling en komen ze soms overwacht ineens weer tevoorschijn. Dit staat onder de bewuste foto:
    "Lo controleert of het beekwater aan smaak heeft ingeboet nadat onze landrover erdoorheen is gereden." Kortom: ik drink hier zuiver water; iedere Nieuwe Zeeuw doet dat. Dus kan een oude dat ook doen....
    Over de AWD kunnen we duidelijk zijn: verschrikkelijk mooie, comfortabele auto met veel power. Als ik aan een nieuwe auto toe was, zou ik het wel weten! En in dit land is reizen van B&B naar B&B of homestead heel plezierig. Maar ook duurder dan met een camper, natuurlijk.
  5. Magda:
    18 maart 2018
    Ik kan het inderdaad niet lezen op de telefoon.
    Veel plezier. Wij denken nog.