Naam:
loko.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Wij houden van reizen, naar culturen die we nog niet kennen en natuurgebieden die we alleen in verhalen en beelden van anderen hebben gespot.

Nieuw Zeeland is zo'n zo'n gebied: veelzijdige en unieke natuurverschijningen en culturen. We reizen het liefst met z'n tweeën en doen dat ook nu. Een reisbureau dat gespecialiseerd is in reizen naar Australië en Nieuw Zeeland, TravelEssence, luistert naar wat wij willen en stelt een trip van 6 weken voor ons samen.

Over onze reis

Om er te komen moet je veel luchtkilometers vreten: Amsterdam - Hong Kong - Christchurch. Inclusief de wachttijd van acht uren in Hong Kong ben je zomaar twee dagen onderweg. Maar ach, Hong Kong is dat best waard, in ieder geval als je er nooit eerder bent geland. In Christchurch staat een fonkelnieuwe Toyota AWD (4WD automaat) voor ons klaar om de besproken B&B's, studio's en hotels op tijd te bereiken en de uitgestippelde tochten zonder brokken uit te rijden. Plezierige spanning.

Bezochte landen

Wij hebben 57 landen (23%) bezocht:

Andorra, Angola, Antarctica, Argentinië, België, Belize, Botswana, Bulgarije, Canada, Chili, China, Costa Rica, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, El Salvador, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Hongkong, Ierland, India, Indonesië, Iran, Israël, Italië, Kenia, Kirgizië, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Mexico, Monaco, Namibië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oezbekistan, Oostenrijk, Portugal, Servië, Slovenië, Spanje, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Turkije, Turkmenistan, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zimbabwe, Zweden, Zwitserland.