Noorder eiland

1 april 2018 - Matakana, Nieuw-Zeeland

Noorder en zuider eiland verschillen. Die verschillen zoeken is ondoenlijk; beide eilanden hebben hun eigen pracht en praal. Het zuider eiland is groter maar er wonen op het eiland erboven drie maal zoveel mensen. Het voordeel van het noorder eiland nu is dat het er op deze eerste paasdag rond de 23 graden is. Op beide eilanden wonen aardige mensen, die een ongewoon vertrouwen in de medemens hebben.

Sinds gisteren verblijven we in een prachtige B&B op een heuvel die in de verte uitzicht biedt op de Stille Oceaan. Dat is niet het uitzicht zoals hieronder verbeeld. Dat zijn beelden van Wai-o-Tapu, waar de aarde borrelt, geisers spuiten en mossoorten, algen en schimmels zich helemaal thuis voelen.

DSCN5075DSCN5129

1. Victor:
    1 april 2018
    Klinkt als een warm bad!
    Neem een duik... (of is dat te heet)
  2. Lo:
    1 april 2018
    Nou, de hitte van het water valt soms wel mee; je weet alleen niet waar. En er zijn meerdere gezondheidsrisico's. Dat groene water, bijvoorbeeld, borrelt niet maar drinkwater is het in ieder geval niet.
  3. Jelle & Ellen:
    Mooi Paasgroen is niet lelijk 😉
  4. Boudewijn Bouwense:
    1 april 2018
    Op Ijsland zwemmen ze gewoon in die borrelende meertjes. Hebben wij ook gedaan. Onder de grond Wai-0-Tapu zal wel wat anders zitten dan onder Ijsland. De meertjes daar zijn ook niet gifgroen. Meer blauw ( Blue Lagoon ) en beige.
    En nog hiep hiep hoera voor Koosje mede namens Magda natuurlijk.
  5. Andrea:
    1 april 2018
    Genieten maar jullie! Maak je niet druk om ons in het kouwe kikkerlandje. We komen gewoon het fotoboek snel bekijken.
    Dikke kus van ons!
  6. Marian Veling:
    1 april 2018
    Ik geniet van jullie verhalen. Fijn dat jullie goed weer hebben.

liefs en groetjes
  7. Loes en Piet:
    1 april 2018
    Wij vinden het leuk om jullie te volgen,weer mooie indrukken
  8. Sabrienna:
    2 april 2018