Shit happens

25 maart 2018 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

Waar blijven al die verhalen?! Onbegonnen werk: krachtige wifi niet te vinden hier; ja, de eigenaar van de B&B heeft prima verbinding, maar de gast kan ernaar fluiten. Het is vrijwel standaard. Daardoor stapelen de verhalen en foto's zich op; het probleem maakt zichzelf alleen maar groter. Bijkomende negatieve factoren (tijdgebrek, foto's verdwenen van Mac en nog eens tijdgebrek) doen ons dit blog wat anders te vullen: zodra mogelijk wat foto's online met tekstuele ondersteuning. Of wat info online met eventuele fotografische ondersteuning.

Dit wordt de eerste inhaalslag. O ja, het gaat goed, heel goed met ons en we genieten dag in dag uit.

Laten we beginnen met wat informatie. Op zaterdag 17 maart arriveerden we bij de Rough and Tumble Bush Lodge; voor ingewijden: het ligt midden in de wildernis aan de noordwestkust van het zuider eiland. Fantastische plek. Jammer dat ik daar de linker spiegel van de gloednieuwe AWD (Alle Wielen Doen het) van de auto moest afstaan bij een contact met stukje oerwoud. Geen probleem; het was maar een spiegel, dus kreeg ik een nieuwe auto ( twee dagen voordat ik de oude moest inleveren bij de boot naar het noorder eiland). Geen onkosten. We werden gestraft met een extra dag in de jungle.

fullsizeoutput_8841   Links Koosje  DSC_7536

Inmiddels zijn wij doende het noorder eiland te verkennen. Na een etmaal in hoofdstad Wellington, waar we vrijwel al onze tijd hebben doorgebracht in het cultuurhistorisch museum, zijn we inmiddels voor paar nachten in Whanganui. Mooie B&B weer, met gastvrouw die het beste met ons voor heeft. Ze heeft ons vanmiddag al uitgelegd wat we morgen  gaan bezoeken. Vandaag is Mirjam jarig. Lang zal zij leven!

1. Frans Willem:
    25 maart 2018
    Hoi jongens, Schitterend gebied daar, zeg! Hebben jullie de kiwi al gezien of gehoord?
    Of de kea? Die zal je op het noordereiland niet meer tegenkomen, vrees ik.
    Even een tip. Werk je verslagen 's avonds bij, plaats je foto's en ga de andere ochtend koffie drinken bij een MacDonald. Hun wifi is vaak zo sterk dat je buiten op de stoep in het zonnetje zittend de hele zaak wegstuurt en intussen je mail even kunt bekijken. (Als je trek in koffie o.i.d. heb, mag je ook gewoon naar binnen).
    Hoe was jullie overtocht? Per boot of gevlogen?
    Groeten, en nog goeie dagen!!!
    FW
  2. Anneke en Hans:
    25 maart 2018
    Ben je met vakantie en dan moet je je nog druk maken om de Wifi...Hadden wij ook tijdens de vakantie. Wat een verslaving toch? Vroeger stuurde je een ansichtkaart, die dan pas aankwam als je zelf ook al weer lang en breed thuis was (of nooit....)
  3. Jelle & Ellen:
    27 maart 2018
    Bedankt weer voor de update 😍 x
  4. Ben Mol en Liesbeth.:
    30 maart 2018
    Hallo LoKo
    Het ziet er fantastisch uit, mooi land en aardige mensen(?).
    Koos hebt er weer een jaartje bij. PROFICIAT.